road traffic accident

The article presents the relevance of research in the field of road accident reconstruction.
UDC: 656.081
DOI: 10.23968/1999-5571-2019-16-4-113-116
Представлена актуальность исследования в области реконструкции ДТП.
UDC: 656.081
DOI: 10.23968/1999-5571-2019-16-4-113-116
Проведен анализ существующих типов тормозных систем.
UDC: 656.1.5
DOI: 10.23968/1999-5571-2019-16-3-193-200
There has been carried out an analysis of existing types of braking systems.
UDC: 656.1.5
DOI: 10.23968/1999-5571-2019-16-3-193-200
The paper presents the study results of the friction coefficient for light weight two-wheeled automotive vehicles when sliding on an asphalt road.
UDC: 656.1
DOI: 10.23968/1999-5571-2019-16-2-136-141
Проводится исследование коэффициента трения для легких двухколесных механических транспортных средств при скольжении на асфальтированной дороге.
UDC: 656.1
DOI: 10.23968/1999-5571-2019-16-2-136-141
Обоснована необходимость выполнения оценки уровня содержания автомобильных дорог, выявления факторов риска последних, а также определения вероятности возникновения дорожно-транспортных происшествий, с
UDC: 656.13.08:65.012.12
DOI: 10.23968/1999-5571-2019-16-1-177-183
The article deals with the technique of determining the share of kinetic energy costs for the development of deformations and the speed of the vehicle equivalent to these costs at the technical recons
UDC: 656.085
DOI: 10.23968/1999-5571-2019-16-1-152-157
The article substantiates the need to assess the road maintenance level, the identification of risk factors, as well as the necessity to determine the probability of road traffic accidents associated
UDC: 656.13.08:65.012.12
DOI: 10.23968/1999-5571-2019-16-1-177-183
Рассматривается методика определения доли затрат кинетической энергии на развитие деформаций и эквивалентную данным затратам скорость автомобилей при технической реконструкции ДТП, а также изучаются к
UDC: 656.085
DOI: 10.23968/1999-5571-2019-16-1-152-157

Pages

Subscribe to road traffic accident