vehicle

The article presents the analysis results of the existing methods of estimating the probability of occurrence of road traffic accidents on the city's road network (CRN), namely, the ultimate acci
UDC: 629.331
DOI: 10.23968/1999-5571-2021-18-2-222-231
Рассматриваются основные методы оценки опасности участков улично-дорожной сети (УДС), а именно метод итогового коэффициента аварийности, «статистический» и «динамический» методы.
UDC: 629.331
DOI: 10.23968/1999-5571-2021-18-2-222-231
Предложены перспективные направления научных исследований в области построения автоматизированных систем управления контроля движения транспортных средств (ТС) в целях обеспечения непрерывного его мон
UDC: 656.13
DOI: 10.23968/1999-5571-2020-17-6-206-213
The article proposes promising trends of research in the field of building automated systems for controlling the movement of transport vehicles (TS) in order to ensure a continuous monitoring and oper
UDC: 656.13
DOI: 10.23968/1999-5571-2020-17-6-206-213
The article is devoted to research on ensuring smooth running of vehicles, and specifically, the theoretical modeling of the damping characteristics of a new design of hydro-pneumatic shock absorber.
UDC: 621.867.212.7
DOI: 10.23968/1999-5571-2020-17-2-187-194
Изложена методика расчета скоростной характеристики однотрубного гидропневматического амортизатора, разработанная автором на основе использования базовых подходов к расчету демпфирующих гидравлических
UDC: 656.1
DOI: 10.23968/1999-5571-2020-17-2-168-172
Приведены исследования по обеспечению плавности хода транспортных средств, а конкретно - теоретическое моделирование демпфирующей характеристики гидропневматического амортизатора новой конструкции.
UDC: 621.867.212.7
DOI: 10.23968/1999-5571-2020-17-2-187-194
The article describes a method for calculating the speed characteristics of a single-tube hydro-pneumatic shock absorber developed by the author based on the use of basic approaches to the calculation
UDC: 656.1
DOI: 10.23968/1999-5571-2020-17-2-168-172
The article describes the design of a new hydro-pneumatic shock absorber, provides calculations of its geometric parameters, and presents a mathematical model of the elastic characteristic.
UDC: 629.3
DOI: 10.23968/1999-5571-2019-16-5-260-269
Описывается конструкция нового гидропневматического амортизатора, приводятся расчеты его геометрических параметров, математическая модель упругой характеристики.
UDC: 629.3
DOI: 10.23968/1999-5571-2019-16-5-260-269

Pages

Subscribe to vehicle