УДК:
DOI:
Страницы:
Аннотация:
Список цитируемой литературы:
-
Горев А. Э., Солодкий А. И., Попова О., Оспанов Д. Т. Формирование коридоров приоритетного движения городского пассажирского транспорта // Безопасность колесных транспортных средств в условиях эксплуатации. Материалы 106-й Международной научно-технической конференции. 2019. С. 618-628
-
Горев А. Э., Попова О. В., Филимонова А. М. Повышение эффективности использования общественного транспорта за счет выделенных полос // Автотранспортное предприятие. 2010. № 8. С. 10-12
-
Зырянов В. В., Мирончук А. А. Приоритетное движение общественного транспорта: развитие методов организации // Транспорт Российской Федерации. 2012. № 3-4 (40-41). С. 22-25
-
Солодкий А. И., Черных Н. В. Повышение уровня обслуживания дорожного движения в крупных и средних городах России // Вестник гражданских инженеров. 2020. № 1(78). С. 191-197
-
Якимов М. Р. Роль городского пассажирского транспорта в повышении качества жизни // Соискатель - приложение к журналу «Мир транспорта». 2015. № 1 (9). С. 80-83
-
Bernal L. Basic Parameters for the Design of Intermodal Public Transport Infrastructures // Transportation Research Procedia. 2016, № 14, Рр. 499-508, doi.org/10.1016/j.trpro.2016.05.104
-
Cuthill N., Cao M., Liu Y., Gao X., Zhang Y. The association between Urban Public Transport infrastructure and social equity and spatial accessibility within the urban environment: An investigation of Tramlink in London. Sustainability (Switzerland) 2019, 11(5), 1229, doi.org/10.3390/su11051229
-
Eichler M., Daganzo C. F. Bus lanes with intermittent priority: Strategy formulae and an evaluation Transportation Research Part B: Methodological 2006, 40(9), 731-744, doi.org/10.1016/j.trb.2005.10.001
-
Gan A., Yue H., Ubaka I., Zhao F. Development of Operational Performance and Decision Models for Arterial Bus Lanes. Transportation Research Record 2003, 1858, 18-30, doi.org/10.3141/1858-03
-
Hao Y., Teng J., Wang Y., Yang, X. Increasing capacity of intersections with transit priority. Promet - Traffic - Traffico 2016, 28(6), 627-637, doi:10.7307/ptt.v28i6.1999
-
Iwanowicz D., Kempa J. Assessment of the road and railway infrastructure and means of public transport by the aspect of the survey in the selected area of Poland. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering 2019, 603(4), 042069, doi.org/10.1088/1757-899X/603/4/042069
-
Otković I. I., Deluka-Tibljaš A., Šurdonja S. Validation of the calibration methodology of the micro-simulation traffic model. Transportation Research Procedia, 2020, 45, 684-691, doi:10.1016/j.trpro.2020.02.110
-
Oviedo D., Scholl L., Innao M., Pedraza L. Do Bus Rapid Transit Systems improve accessibility to job opportunities for the poor? The case of Lima, Peru. Sustainability (Switzerland) 2019, 11(10), 2795, doi:10.3390/su11102795
-
Park S., Ahn K., Rakha H. A. Environmental impact of freight signal priority with connected trucks. Sustainability (Switzerland) 2019, 11(23), 6819, doi:10.3390/su11236819
-
Parkhurst G. Influence of bus-based park and ride facilities on users’ car traffic. Transport Policy 2000, 7 (2), 159-172, doi.org/10.1016/S0967-070X(00)00006-8
-
PTV AG, PTV Vissim Manual. Available online: http://cgi.ptvgroup.com/vision-help/VISSIM_11_ENG/ (accessed on 11 September 2020)
-
Sakamoto K., Abhayantha C., Kubota H. Effectiveness of bus priority lane as countermeasure for congestion. Transportation Research Record 2007, (2034), 103-111, doi.org/10.3141/2034-12
-
Sheng-Xue Hu, June Dong, Shi-Dong Lianga, Peng-Cheng Yuana. An approach to improve the operational stability of a bus line by adjusting bus speeds on the dedicated bus lanes Transportation Research Part C: Emerging Technologies 2019, 107, 54-69, doi.org/10.1155/2020/3236841
-
Ušpalytė-Vitkūnienė R., Šarkienė E., Žilionienė D. Multi-criteria analysis of indicators of the public transport infrastructure. Promet - Traffic - Traffico 2020, 32(1), 119-126, doi.org/10.7307/PTT.V32I1.3175
-
Zhou X., Wang Y., Ji X., Cottrill C. Coordinated control strategy for multi-line bus bunching in common corridors. Sustainability (Switzerland) 2019, 11(22), 6221, doi.org/10.3390/su11226221
Ключевые слова:
- транспортное планирование и моделирование
- городская транспортная система
- общественный транспорт
- индивидуальный транспорт
- полоса для маршрутных транспортных средств
- время в пути
- время задержки
- transport planning and modeling
- urban transport system
- public transport
- private transport
- route transport vehicles` lane
- travel time
- delay time