The paper presents the results of the study and analysis of traffic intensity and traffic composition at the accident hotspot of the regional highway «Kursk - Lgov - Rylsk - border with Ukraine».
DOI: 10.23968/1999-5571-2022-19-5-130-139
В статье изучена проблема определения интенсивности движения на улицах и дорогах с нерегулярным транспортным спросом, знание которой необходимо для целей проектирования, капитального ремонта, организа
DOI: 10.23968/1999-5571-2022-19-5-99-108
Представлены результаты исследования и анализа интенсивности движения и состава транспортных потоков в очаге аварийности на автомобильной дороге регионального значения «Курск - Льгов - Рыльск - границ
DOI: 10.23968/1999-5571-2022-19-5-130-139
The article examines the problem of determining the intensity of traffic on streets and roads with irregular transport demand, knowledge of which is necessary for the purposes of design, capital repai
DOI: 10.23968/1999-5571-2022-19-5-99-108
Technical parameters of vehicles have an impact on the traffic flow and saturation flow in general. It is necessary to take these parameters into account when organizing traffic.
DOI: 10.23968/1999-5571-2022-19-3-146-153
Технические параметры транспортных средств оказывают влияние на транспортный поток и поток насыщения в целом, что учитывается при организации дорожного движения.
DOI: 10.23968/1999-5571-2022-19-3-146-153
Развитие электрических транспортных средств обусловливает необходимость создания зарядной инфраструктуры, которая при небольшой численности парка требует решения задачи по оптимальному расположению ее
DOI: 10.23968/1999-5571-2021-18-6-165-173
The development of electric vehicles necessitates the creation of charging stations` infrastructure, which, given the small size of the fleet, requires solving the problem of the optimal location of a
DOI: 10.23968/1999-5571-2021-18-6-165-173
The paper deals with the development of the theory of traffic flow modeling. There is developed a model of fuzzy inference based on the fundamental parameters of traffic flow.
DOI: 10.23968/1999-5571-2017-14-5-157-162
Рассматриваются вопросы развития теории моделирования транспортных потоков. Разработана модель нечеткого вывода, базирующаяся на основных параметрах транспортного потока.
DOI: 10.23968/1999-5571-2017-14-5-157-162