The paper deals with the issue of uniformity indicator of the traffic capacity at the regulated intersections from the standpoint of the traffic management, emphasizing the importance of accounting th
DOI: 10.23968/1999-5571-2020-17-6-179-185
Рассматриваются вопросы равномерности показателя пропускной способности регулируемых пересечений с позиций особенностей организации дорожного движения, для оптимизации которого, кроме величины пропуск
DOI: 10.23968/1999-5571-2020-17-6-179-185
Рассматриваются результаты внедрения системы адаптивного управления светофорным регулированием «Спектр 2.0» на одном из регулируемых пересечений улиц в Тюмени.
DOI: 10.23968/1999-5571-2017-14-4-194-200
The paper considers the results of introduction of the «Spectrum 2.0» adaptive control traffic regulation system at one of the controlled intersections in the city of Tyumen.
DOI: 10.23968/1999-5571-2017-14-4-194-200
The paper analyzes techniques and methods for evaluating the traffic delays at regulated intersections.
Рассматриваются вопросы и методы определения задержек транспортных средств на регулируемых пересечениях.