Использование интеллектуальных транспортных систем дает возможность получать достоверные данные о параметрах транспортного потока, что позволяет определить оптимальную модель, алгоритм, схему организа
DOI: 10.23968/1999-5571-2022-19-5-116-122
The use of intelligent transport systems enables obtaining reliable data on the parameters of the traffic flow, which facilitates determining the optimal model, algorithm, and the traffic management s
DOI: 10.23968/1999-5571-2022-19-5-116-122
В условиях стремительно растущего уровня автомобилизации актуальным является решение проблем обеспечения безопасности дорожного движения (ДД).
DOI: 10.23968/1999-5571-2022-19-3-154-161
With the rapidly increasing level of motorization, the issue of solving the problems of road safety (RS) is relevant.
DOI: 10.23968/1999-5571-2022-19-3-154-161
Рассмотрены информационные аспекты системы ВАДС, разработана единая информационная модель взаимодействия водителя (В) с другими звеньями системы «ВАДС».
DOI: 10.23968/1999-5571-2022-19-2-154-159
The article presents the research results dealing with information aspects of the DVRE system («Driver-Vehicle-Road-Environment»).
DOI: 10.23968/1999-5571-2022-19-2-154-159
В статье изучаются различные факторы, влияющие на аварийность на автомобильном транспорте, подробно исследуются последствия превышения установленного скоростного режима.
DOI: 10.23968/1999-5571-2021-18-3-139-148
The article examines various factors affecting the accident rate in road transport and studies in detail the consequences of exceeding the established speed limit.
DOI: 10.23968/1999-5571-2021-18-3-139-148
The aim of this study was to study the movement kinematics of a two-wheeled vehicle (TWV) and the factors influencing the severity degree of injuries sustained by a cyclist in a collision with a car b
DOI: 10.23968/1999-5571-2021-18-2-208-214
The article presents the analysis results of the existing methods of estimating the probability of occurrence of road traffic accidents on the city's road network (CRN), namely, the ultimate acci
DOI: 10.23968/1999-5571-2021-18-2-222-231
Pages
